Oferta curriculară
Activitățile din grădiniță se desfășoară pe domenii experențiale. Pe parcursul anului copiii sunt antrenați în diferite proiecte, în funcție de temele și subtemele propuse spre studiu. Domeniile experențiale pe care le parcurg sunt următoarele:
I. Pe parcursul întregului ciclu curricular, 3 - 6 ani, cât copiii frecventează grădiniţa noastră, în cadrul domeniului experienţial „Limba şi comunicare” se urmăreşte învăţarea copilului să asculte cu atenţie, să se concentreze atunci când i se vorbeşte, când i se spune o poveste, când i se dau instrucţiuni, i se cere să ducă la bun sfârşit o sarcină. EI învaţă să înţeleagă unitatea logică a cuvântului, propoziţiei, frazei, îşi dezvoltă capacitatea de a înţelege şi reacţiona la cât mai multe tipuri de limbaj (verbal, nonverbal, scris), recunoaşte şi scrie literele alfabetului.
II. În cadrul domeniului experienţial „Știinţe”, în perioada 3 - 6 ani, se urmăreşte învăţarea copilului să se cunoasca pe sine şi lumea înconjurătoare, să utilizeze cunoştinţele în contexte variate, să rezolve şi să construiască situaţii problemă, situaţii-experiment, să formeze o deprindere a ordinii în gândire care poate influenţa copilul în plan atitudinal şi social.
III. „Om şi societate" este domeniul experienţial în care copilul dobândeşte abilitatea de a intra în relaţie cu cei din jurul său (norme de comportament şi reguli morale), formează deprinderi practice şi gospodăreşti, dezvoltă sentimente capabile să-i stimuleze spiritual.
IV. În cadrul domeniului Estetic şi creativ copilul este sprijinit să înţeleagă şi să recepteze frumosul din mediul înconjurător, atât în armonia din natură cât şi din artă, să fie el însuşi creator de lucruri fumoase.
V. Domeniul Psiho-motric se realizează pe tot parcursul ciclului şi aceasta urmăreşte întărirea sănătăţii copilului, creşterea capacităţii sale generale de efort, formarea şi dezvoltarea deprinderilor motrice de bază şi aplicativ-utilitare.
Jocurile şi activităţile alese, activităţi tot cu conţinut didactic, educaţionale îi ajută pe copii să se socializeze în mod progresiv, să se iniţieze în cunoaşterea lumii fizice, a mediului social şi cultural căruia îi aparţin, a matematicii, comunicării orale şi chiar a limbajului, citit şi scris.
Acestea se desfăşoară în zonele de interes special amenajate din fiecare sală de grupă: artă, jocuri de masă, jocuri de roI, construcţii, ştiinţă, bibliotecă, unde copiii se pot manifesta liber, creativ.